Aftercare met uw kassasysteem

aftercare retourneren

Aftercare is een van de belangrijkste dingen als het om klantbinding gaat. Hierbij gaat het om het proces dat volgt nadat een klant een aankoop heeft gedaan. Zorg er als winkelier voor dat dit niet mist in het totaal plaatje en zeker niet in uw kassa software. Maar wat kan u kassa software nu eigenlijk betekenen in aftercare van de klant? Hierin gaat het om de garantie mogelijkheden die u biedt aan uw klant. Kan de klant producten makkelijk retourneren? Krijgt de klant dan geld terug of eerder een waardebon.

De kassa software van Rkassa kan omtrent het aftercare een goede ondersteuning zijn. De functie om producten te retourneren zit namelijk standaard in uw kassasysteem. Wij vinden het namelijk erg belangrijk dat een klant zonder moeite een product kan terug brengen. Als winkelier heeft u zelf de keuze of u het complete geldbedrag terug geeft of een waardebon laat aanmaken zodat de klant deze bij de volgende aankoop kan inleveren.

Belangrijk is wel dat u de juiste keuze maakt omtrent het retourneren. Niet alle klanten waarderen het namelijk als ze een waardebon krijgen die ze bij een volgende aankoop kunnen uitgeven. De tip hierin is eigenlijk om in eerste instantie altijd geld terug te geven, mits de klant het product gelijk omruilt omdat bijvoorbeeld de broek een maat te groot is.

Aftercare gaat om een zo positief mogelijke afhandeling van het verkoopproces. Of dit nu gaat om een tevreden klant of ontevreden, u zult altijd streven naar maximale tevredenheid van de klant. Ook als het product misschien niet helemaal is wat men verwacht had.

Wilt u nu zelf aan de slag met aftercare met behulp van het retourneerproces? Vraag dan nu gelijk meer informatie aan over uw toekomstige kassa software pakket. Wij sturen u geheel vrijblijvend een offerte op en komen gratis op locatie langs voor een vrijblijvende demo.