Januari betekent uren bezig zijn met afprijzingen

 

Het nieuwe jaar is weer begonnen en dat betekent als winkelier zijnde weer volop ertegenaan. Een rustigere periode omdat er wellicht minder klanten aankopen zullen doen, maar een drukke periode omdat balansen opgemaakt moeten worden .Tevens zal er veel gekeken worden naar resultaten van vorig jaar en hoe die verbetert kunnen worden. Januari is altijd de tijd van opruimingen en grote sales.Winkelstraten hangen vol met posters waarop kortingen tot wel 70% vermeldt staan. De consument ziet januari niet perse als de tijd van het jaar om weer volop inkopen te gaan doen. Logisch, december is voorbij, de feestdagen waren al duur genoeg. Tijd om de zogenaamde luxe uitgaven even te beperken. Daarom is het juist zo belangrijk om de klanten die wel hun aankopen doen persoonlijk te benaderen en de tijd nemen om ze goed te helpen. Hierdoor krijgt de klant vertrouwen in jou en je winkel, maar kan je ook bijverkoop stimuleren.

“Januari betekent dat ik uren bezig ben met afprijzingen en dat ik constant fouten uit het systeem moet corrigeren omdat er bijvoorbeeld kortingen niet verwerkt zijn”

Producten afprijzen kan een hel van een karwij zijn. Artikelen moeten nieuwe prijsstickers krijgen, in uw voorraad moeten de prijzen aangepast worden en je wilt natuurlijk ook de winkel dusdanig aankleding dat mensen daadwerkelijk weten dat er een sale is. Het ophangen van posters en de etalage aankleden kost ook aardig wat tijd, je wilt dan ook niet nog eens te maken hebben met kassasoftware die niet meewerkt. De prijsaanpassingen moeten vooral makkelijk en bijna automatisch gaan. Daarnaast wil je het overzicht houden.

Maar om nu de afprijzingen in het systeem over te slaan en alles handmatig in de kassa aan te gaan passen wanneer een klant afrekent, dat wil je niet.

Wanneer er een fout gecorrigeerd moet worden vind ik het vervelend om de klant te moeten laten wachten. Natuurlijk wil ik dat het zo snel mogelijk opgelost kan worden.

Uiteraard kan het wel eens voorkomen dat een artikel verkeerd geprijsd is en dat je dat in het systeem snel wilt aanpassen. Immers je wilt tevreden klanten en ja je weet zeker dat die prijs op het product klopt. De korting is alleen niet verwerkt in het systeem, wellicht was je even in de veronderstelling dit product al verwerkt te hebben. Kan de beste overkomen. Maar wat je dan niet wilt is dat je oneindig veel processen door moet lopen om dat ene prijsje aan te passen. Voor jou is het niet fijn omdat je de rij achter de kassa alleen maar langer ziet worden en omdat je hierdoor geen andere klanten kan helpen. Daarnaast is het voor de klanten ook vervelend, zij moeten immers wachten.

 Rkassa biedt kassasoftware die werk uit uw handen neemt. De simpele bediening laat u gemakkelijk prijzen in het systeem aanpassen of kortingen verwerken. Daarnaast kan u ook prijzen tijdens het afreken in een mum van tijd aanpassen. Zit u in januari nooit meer met uw handen in het haar. Dit is een van onze functionaliteiten.